Aku duduk seorang diri, hirup minuman sambil dengan sayu menikmati alunan muzik dan suara soul milik Adele. Sejuk. Hujan. Kopi. Satu kombinasi yang menarik. Elevate the taste. Memang layan.
"Do you often think about me?" aku tanya dia. Kemudian dia jawab. "Well ya. Because you cool me down funnily from your message." Patah balik dua-tiga tahun yang lepas. "Of course, you're the lovable type lah. Kalau I tak ingat pasal you, I'm sure there are lots of other people yang ingat pasal you.
Aku mengeluh. Dua individu berlainan. Jarak masa yang berlainan. Tapi mempunyai satu ciri yang sama. Dua-dua tinggalkan aku.
Mengeluh lagi.
Kita sanggup kata atau ucapkan apa sahaja supaya hati kita boleh tenteram walau untuk sekejap.
Termasuklah "I love you" mahupun "I hate you". They're just words. Tiada apa-apa makna pun tanpa ketulusan hati.
"Forgive me love,but I'm tired. I need to get away, to feel again".
Lagu Adele terngiang-ngiang jauh masuk ke telinga menuju ke hati.

4 comments:
sedihnye post yg nie...
hurm. leave is too subective
u make it sounds harsh than it supposed to be
i love you is a word if u read it
thats important to HEAR not to read
cos u will know whether the person mean it or otherwise
waa,post nih,touching,n adele?i miss her songs!great post-adam-
wowh. this went straight to my heart. gila deep and honest :)
Post a Comment